Doorgaan naar hoofdcontent

Zondag 3 april - dag 1 / to Chicago

Vanochtend wat vroeger wakker dan gebruikelijk en op het gemak richting Schiphol. Het was enorm druk, drukker dan ik het soms doordeweeks zie, en we waren blij met de mogelijkheid om via de priority lane door de security te komen.
Nog wat inkopen en daarna richting gate, boarden begon ook al snel en precies op tijd pushback van de KLM B747.

We vlogen een behoorlijk noordelijke route langs de noordkant van Ijsland en dwars over Groenland en daarna via Noord Canada naar Lake Michigan om de daling naar Chicago in te zetten. Een paar minuten voor schematijd stonden we aan de grond en vanuit de comfort seats ging het uitstappen ook lekker vlot. Bij immigration was het aardig druk maar al met al stonden we binnen het uur buiten onderweg naar de airport shuttle train naar de busstop voor de shuttle bussen en anderhalf uur na landing stonden we bij ons hotel voor komende nacht, het Quality Inn. Geen superhotel maar het voldoet voor een nacht prima. Zonet nog een wandelingetje gemaakt. Het is lekker weer al staat er wel behoorlijk wat wind. Bij een naburige Subway hebben we allebei een 6 inch genomen en nu aan de koffie op de hotelkamer. Vanaf nu is het de kunst om zolang mogelijk wakker te blijven. Hier 18:14, thuis 01:14... Morgenochtend om kwart voor zes worden we ophehaald om de camper in Middlebury Indiana op te halen, zijn erg benieuwd welke we meekrijgen!

Awake a bit earlier than usual this morning and an easy drive to Ams airport Schiphol. The airport was extremely busy and we were glad to have the possibility using the priority lane for the security checks. Headed for the gate after some shopping, where boarding already began. Pushback of the KLM B747 was exactly on schedule time. We flew a northerly route over northern Iceland, Over Greenland and the north of Canada over Lake Michigan for the descent into Chicago O'Hare. We landed few minutes prior schedule en deboarding went smooth. So did immigration where the que was long but all in all we spent little time. We were outside the building within an hour en took a hotel shuttle to the Quality Inn where we arrived one and half hour after landing. It's not a great place but it will suffice for the one night. Just made a small walk, nice weather although bit windy. Both had a 6 inch at an adjacent Subway and now we're having coffee in our hotelroom. The art will now be to keep our eyes open for as long as possible and to stay awake. Tomorrow morning at 05:45 will be pick up time to leave for Middlebury IN where we will be handed over our factory new RV. We're excited to see which model we'll be having!

Populaire posts van deze blog

Dag 3 / South Dakota

Allebei een prima nacht geslapen. De vermoeidheid won het deze keer van de biologische klok... heerlijk geslapen tot een uur of 6 in de ochtend, dus al 1 uur in de middag in NL. Ontbijten in de lodge kon vanaf 7 uur en was goed verzorgd. We maken kennis met andere Apollo/Star RV huurders, die ook vandaag hun camper ophalen. Twee jonge stellen, allebei straks op weg naar Los Angeles. Rond 8 uur gaan we eens kijken op het naastgelegen terrein van Winnebago. Er is een tijdelijk kantoortje ingericht en we worden ontvangen met koffie en koeken. De andere stellen uit het hotel zitten er ook al. Bijna meteen worden we geholpen met het inchecken en de papierwinkel en na een half uur zijn we op weg naar ons mobiele home voor de komende weken. Het is dit keer de kleinste camper geworden, een 22ft. Maar... voor onze begrippen is het nog een aardig apparaat. bij Winnebago in Forest Ciy, water tanken Ze heet Minnie Winnie, en omdat het dit keer een "kleintje" is, dopen we haar Ieni

Door Navajo Country

We hadden eerst nog het vage idee om de zonsopkomst in de canyon mee te maken echter de vermoeidheid won vannacht. Wel weer vroeg wakker, maar het was al licht... en koud! Voor het eerst doen we de kachel even aan in de camper om op temperatuur te komen. Na het ontbijt ruimen we op, en doen de routine voor vertrek waarbij hier eigenlijk alleen de slide-out wordt ingeschoven. We rijden richting de oost-uitgang van het Park en daarbij rijd je langs de rim met diverse stop- en uitzichtpunten. Ook bezoeken we een museum en ruine van een oude indianen nederzetting en maken de laatste stop in he Park bij Desert View, waar (voor de toeristen) ooit een uitzichttoren is neergezet. Aan de binnenkant is deze beschilderd door indianen, maar het blijft een beetje nep.. De uitzichten blijven magnifiek, bij elke stop weer een andere invalshoek, soms andere kleuren en vormen, het verveelt nooit.. Desert View, Grand Canyon Uiteindelijk rijden we het park uit en kom je meteen in Navajo land

Dinsdag 26 / Woensdag 27 april / dag 24 & 25 - going home

Na een uitgebreid ontbijt in het Hilton LAX hebben we de huurauto ingeleverd en zijn we met de shuttle bus afgezet op het vliegveld. Helaas hadden we al melding van KLM dat de vlucht vertraagd was van 13.45 tot 15.00 uur dus tijd genoeg. Maar met wat inkopen en een Starbucks bezoek ging de tijd redelijk vlot. Uiteindelijk om 15.45 vertrokken. Het blijft een lange zit - na 10 uur en 20 minuten geland op Schiphol waar we werden verwelkomd door onze dochters en a.s. schoonzoon Elco. Net na de middag waren we thuis, eerst maar eens een lekker bakkie koffie en herenigd met de poezen en daarna snel onze hond Abby opgehaald, ook een mooie hereniging! Wel even wennen aan de hollandse weersomstandigheden, zo koud hebben we het daar zelfs 's nachts niet gehad... Kunnen terugkijken op een prachtige vierde Amerika reis, een die zeker voor herhaling vatbaar is! We hebben de nodige mijlen weggedraaid maar het was een mooie ervaring in onze "bus". Heel erg mooi natuurschoon gezien en e